Slotless slot car, avagy vályú nélküli vályús autópálya. Őrültségnek hangzik, pedig nem az.
Keskeny sínek (1979-1981)
Mivel a sávváltás vezető pöcök nélkül történik, így eleinte vájat nélkül, vékony sínekkel oldották meg az áramellátást.Ez pár hibalehetőséget hordoz magában:
- Csak jól kormányozható autókkal lehet menni
- Kicsi a felülete, tehát ügyelni kell a helyes érintkezésre
Mindezek ellenére jól használható, a 160-as méretben vájattal gyártották a keskeny síneket.
Széles sínek (1981-2000)
A váltás még az első autógeneráció alatt történt meg. Nemcsak az érintkezés miatt volt jobb, de a vájat lehetővé tette, hogy sávváltás nélküli módban egyszerre négy autó menjen pöcökkel. Ilyenkor persze egy hagyományos analóg autópályát kapunk.
A '81 után gyártott autók is elmennek a keskeny síneken, de a hosszú évek alatt kiderült, hogy csak az első generáció súlya és érintkezői teszik lehetővé a stabil működést mindkét helyen.
A két típus között létezett átalakító elem, de aki ért a forrasztáshoz, az házilag is el tudja készíteni.
A miniWiki egy rövid bejegyzésekből álló, technikai paramétereket és érdekességeket bemutató írássorozat, amely főként a www.servowiki.de oldalra támaszkodik.
Utolsó kommentek