Leírás

A Carrera Servo a 80-as évek csúcskategóriás slot car készlete. Míg a hagyományos autópályáknál egy pöcök megvezeti az autót, addig a Servo képes enélkül is menni, aminek eredménye, hogy bárhol sávot tud váltani a pálya mentén. Teljesen analóg, nincsenek váltók, se számítógépek. Akkor hogyan csinálták? Kövesd a blogot, és megtudod! Személyes tapasztalataimat az 140-es pályámon keresztül mutatom be: lesz itt tisztítás, karbantartás, házi barkácsolás, ami minden régi analóg pályához használható lehet.

Utolsó kommentek

Áramszedő tisztítás, lépésről lépésre

2014.07.23. 15:33 | Dondó | 2 komment

Címkék: szerelés tisztítás saját készlet Servo 140

aramszedo_tisztitas_1.jpgMennie kéne az autónak, de nem megy... Illetve megy, csak mehetne jobban. Legegyszerűbben úgy jártam volna, ha Kontakt 60-nal áttörlöm, de inkább a hosszabb és precízebb utat választottam.

 

 

 

 

Első lépésben szedjük szét az autót. Igazából ez kihagyható, de legalább látszik a kocsi belseje.

aramszedo_tisztitas_2.jpg

Látszik, hogy van benne anyag és szerelés.

aramszedo_tisztitas_3.jpg

A kocsi aljáról fogóval óvatosan hajtsuk ki az érintkezőt.

aramszedo_tisztitas_4.jpg

Vigyázzunk az áramszedők alatt lévő rugókra! Sikerült már úgy "elhagynom", hogy a kis dobozban nem vettem észre, hogy ott maradt, annyira aprók.

aramszedo_tisztitas_5.jpg

Összehasonlítás képpen a rugó mérete:

aramszedo_tisztitas_6.jpg

Az áramszedőt és a rugókat óvatosan tegyük bele egy kindertojás dobozába. Ami a lényeg: apró legyen és zárt. (utóbbi a rugók apró mérete miatt célszerű). Öntsük fel egy korty kólával, és hagyjuk egy-két óráig állni.

aramszedo_tisztitas_8.jpg

Miközben ázik, finom reszelővel tisztogassuk meg a nehezen hozzáférhető részeket az autón.

aramszedo_tisztitas_7.jpg

Opcionálisan csináljunk valamit, amíg letelik a kb. 3 óra, utána óvatosan öntsük le a kólát úgy, hogy ne essenek ki az alkatrészek a kindertojásból. (célszerű egy bögrébe önteni). Nagyságrendileg ilyen lesz a különbség egy óra ázás után.

aramszedo_tisztitas_9.jpg

Ha nem elég tiszta, akkor tegyük vissza a kólába. Végül nem marad más hátra, mint az alkatrészeket papírral áttörölni, visszaszerelni, és menni pár kört.

A bejegyzés trackback címe:

https://carrera-servo.blog.hu/api/trackback/id/tr266537885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ummi 2014.09.14. 09:29:03

Precíz leírás, gratulálok!

raynor 2015.11.04. 17:32:29

Helló!
Van nekem egy nacht rally készletből két autó a capri és a porsche, tesztelve nem volt mert nincs pályám csak az autók. Az autókat esetleg vennéd, cserélnéd vagy más csere is érdekelne a november 8.iki börzén tudnánk is találkozni, vagy Budapesten előre megbeszélt időpontban tudnánk is találkozni.
Amennyibe érdekel írj emailt : imre214@mail.com
Válaszod előre is köszönöm!
Imre