Leírás

A Carrera Servo a 80-as évek csúcskategóriás slot car készlete. Míg a hagyományos autópályáknál egy pöcök megvezeti az autót, addig a Servo képes enélkül is menni, aminek eredménye, hogy bárhol sávot tud váltani a pálya mentén. Teljesen analóg, nincsenek váltók, se számítógépek. Akkor hogyan csinálták? Kövesd a blogot, és megtudod! Személyes tapasztalataimat az 140-es pályámon keresztül mutatom be: lesz itt tisztítás, karbantartás, házi barkácsolás, ami minden régi analóg pályához használható lehet.

Utolsó kommentek

Mikor vegyünk Servo-t, és mikor nem

2014.04.25. 13:14 | Dondó | Szólj hozzá!

Címkék: vásárlás leírás Servo 140 Servo 132 Servo 160

servo1.JPGHa az ember nem akar csalódni a Carrera Servo-ban, legyen akár 132/140/160, akkor érdemes pár apró, mégis hasznos tanácsot megfogadni vásárlás előtt, hogy ne csak szívás, hanem játékélmény is legyen.

 

 

 

1. Gyűjtemény vagy játékélmény?

Több embertől hallottam, hogy jó befektetni autópályába. Nagyobb összegeket költenek a ritka modellek gyűjtésére, amik sok-sok évig egy szép vitrinben pihennek. Hogy az új slot car-okat megéri-e a valóságosokhoz hasonlóan gyűjteni, azt nem tudom, mindenesetre a Carrera Servo nem erre való, és erre 3 rövid indokot tudok mondani

  • Nincs itthon kultusza a játéknak, így piaca sincs
  • A német piac nagyobb a kereslet és a kínálat is
  • Aki most kezd bele, az csak erősen használt példányra fog találni.

Persze mindig vannak kivételek, amikor az ember megtalálja a tuti üzletet, de aki befektetést keres, jobban jár egy új készlettel.

2. Több mint a Go, olcsóbb, mint a Digital

Mind árban, mind játékélményben a két, manapság népszerű Carrera szett közé lehet belőni. Csak két autó van, de azok szabadon tudnak sávot váltani, váltók nélkül. Méretben az 140-es az elterjedtebb, de aki szeretne elférni egy konyhaasztalon, a160-asba is belevághat.

3. Javítások és bütykölések

Előre szólok: az első készlet nem fog hibátlanul működni: egy húsz éves játéknál ez teljesen normális. Aki nem barkácsoló kedvű, az inkább vegyen új készletet, de aki szeret órákat tölteni pucolással, forrasztással, hogy aztán sok szenvedés után működjenek az autók, az megleli benne az örömet, és a sok munka meghozza a gyümölcsét.

Első lépésként szinte biztos, hogy gumit kell cserélni, ami kopóalkatrész. Ha a gumik kemények, nem fognak tapadni, így kormányozni sem lehet őket. Utána jöhet az áramszedők és sínek tisztítása. Mindenképpen ajánlom hozzá ezt az oldalt. Egyetlen dolog van, amit csak cserélni lehet, ez pedig a motor.

4. Alkatrész utánpótlás

Jó, hogyha az embernek van egy németországi nagybácsija, aki évente egyszer eljön, és elhozza az e-bay-en rendelt pótalkatrészeket, ugyanis Németországból rendelni drága. Eladótól függően akár 10 euróval is többe kerülhet maga a postaköltség, és sokan nem is adják fel külföldre az árukat. Gumit mindenképpen kintről kell rendelni, a többi apróságból bontottan is lehet néha találni idehaza.

A bejegyzés trackback címe:

https://carrera-servo.blog.hu/api/trackback/id/tr105855210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.